Etapy rozwoju e-bankowości

Etapy rozwoju e-bankowości
zobacz na co uwaga selektywna zwracają uwagę doświadczeni inwestorzy w selektywnym doborze inwestycji

Podobnie jak wszystkie produkty sektora bankowego, również konto internetowe, jak i cała bankowość internetowa, nie powstały od razu, ale są efektem udoskonalania kolejnych rozwiązań. Za pierwszy etap rozwoju e-bankowości uznaje się zwykle marketingowe wykorzystanie Internetu. Sieć jest wówczas przede wszystkim źródłem informacji na temat banku. Pierwsza faza rozwoju jest właściwie metodą na „oswojenie” klienta z funkcjonowaniem bankowości w sieci. Na stronie banku klient może odnaleźć ważne informacje dotyczące działalności banku, opisy produktów czy materiały promocyjne.

miedź na giełdzie,spadek notowań miedzi,wzrost notowań miedzi bossafund promuje ipopema tfi i zachęca do inwestowania

Drugi etap bankowości internetowej to postawienie na narzędzia interaktywne, które mogą wspomóc klienta w zarządzaniu własnym budżetem. Na stronie banku klient może nie tylko znaleźć informacje dotyczące samej instytucji, ale również ważne dane dotyczące finansów czy programy takie, jak kalkulator zdolności kredytowej albo kalkulator pożyczek – które ułatwią obliczenie i pomogą w podjęciu właściwej decyzji.

Kolejny poziom to ściślejsze powiązanie opcji dostępnych na stronie internetowej z produktami bankowymi. Tak naprawdę to dopiero na tym etapie bankowość internetowa nabiera właściwego sensu, jako że bank umożliwia klientom korzystanie z proponowanych usług za pośrednictwem sieci.

Ostatni z wyróżnianych przez badaczy etapów polega na strategicznym zarządzaniu usługami za pośrednictwem sieci. Internet daje m. in. możliwość zebrania indywidualnych informacji na temat każdego klienta, co bank może wykorzystać np. do spersonalizowania usług.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *